Sunday, May 03, 2009

Kettle@Cerek..

Salam.. Aku GERAMMm!! Walaupun this matter looks non sense utk digembar-gemburkan tapi aku xpedulik.. Semenjak aku tinggal di rumah ni msk tahun ke-3 bulan Mac yg lalu, dh 3 kali juga aku kene beli KettLE@CerEk baru..

Ini cerek aku yg sulong.. Isipadu dalam 5L.. Puas hati, jimat letrik walaupun nak msk air agak lama.. Dalam RM 150.. Tahun lepas alih2 lepas wat open house dah x blh pakai.. Sejuk je xpanas2..






Ni cerek yang kedua.. Brand Cornell kalau aku xsilap.. Beli kat Jusco Taman Equine.. Belum sampai setahun pun.. Waranty tah2 stil ada tapi kad dia plak dah hilang.. Hampeh.. Hampeh.. Sama gak cam kes dulu, on but air xpanas2 pon, mendidih apatah lagii.. 2o menet, 30 menet, sejam sama suhu air tu.. Sebijik buih pun xada.. Aku yg naik HOT adala..


Yang ni plak cerek yang ke 3.. Kali ini aku xambil kisah pasal brand.. So i simply choose Huafa as my new brand.. N yang lebih penting no more electrical kettle but yang jenis Dapur Gas n berbunyi biler air dah masak.. Yang sungguh hiba dan mengharukan, bunyi cerek ni biler air masak macam hon keta Myvi yg tcekik.. Pelan.. Sayu.. dan menggiurkan.. Haha.. Yang last tu aku main2 jer, kalo bunyi cerek pun dah ghairah, gersang gler!.. Isipadu dia pun kecik sket, 4 liter n harga RM 65.. Pretty expensive but worth to hv one..

Harap2 lepas ni xada dah hal2 non sense ni.. Dulu tu maybe akunyer electrical power supply not so stable kut.. Sbb peti ais aku pun penah koma 3 bln pasal menda yang sama.. Periuk nasi letrik pun koma seminggu.. Kalau aku pun koma siap la.. Tapi tuan rumah tu baik, report je dia cpt amik action.. Cuma currently aku belum sampai ati nak report coz dia baru jer abih RM 3000 baiki bilik bawah rumah aku tu.. Tiles bilik tu meleding dan meletopz!!.. Bunyi cam machine gun, siap aku n kucing aku terlompat2 masa kejadian sbb tiles tu btul2 meletop bwh kaki kami.. Kus semangat..

Macam2 hal.. Daa..

1 comment:

  1. Anonymous8:52 AM

    hehehe kalau cerek ddah ghairah dan gersang kena puasa dari minum air la wehhhhhhhhh

    ReplyDelete