Monday, May 04, 2009

Wat Suspen Jerr Part II..

Salam.. Kita sambung balik kay..

Lepas tu, Mira kembali ke kudanya.. Aku dh giveup, sukati la Mira.. Asal ko bahagia.. Last2 dia naik juga papan gelungsur setelah aku paksa dgn cara bhemah.. Hehe.. Cuma ada sekali tu masa dia nak menggelungsur aku tgk ada benda putih kat kaki dia.. Bila aku pegang rupa2nya PAMPERS!!.. Pampers dia dh meloyot smpai ke bwh.. Berdekah2 aku ketawa, dgn Mira2 pun ketawa.. Dia tak tau kalau ada 'harta karun' dalam bentuk PEPEJAL atau CECAIR nayalah kitaorg kena maki dgn tauke India.. Nasib baik xada.. Alih2 kamera mak aku pun abih bateri.. Aku simpan balik dlm sarung dia..

Tgahari aku pun bwk Mira blk ke rumah mak aku.. Sampai jer aku terus minta mak aku bg charger kamera.. Belumpun charger smpi di tangan aku dh terlena kepenatan.. Alih2 dh ptg, aku nak blk umah aku sbb nak amik brg since bulan ni aku kene tido umah adik aku during week days.. So aku amik charger n balik umah..

Sampai jer kat umah aku carik kamera mak tu utk charge betri.. TAPII!!.. Yang suspennya, kamera tu xada!! Hilang!!.. Puas aku recall balik tapi blank.. Puas aku cuba.. Kereta aku geledah, beg2.. Sampai aku tepon adik aku srh check kat dlm beg pampers Mira, cari kat umah mak aku.. Tapi xjumpa.. Biler dh kecoh2, mak aku dpt detect kamera dia hilang.. OHH DISASTER MAN!!

Bersih telinga aku kene ceramah.. Dah la mak aku nak g Beijing Sabtu ni.. Kamera pulak hilang.. Aritu aku dh rosakkan memory kad dia, ni baru je ganti kamera pulak yg lesap.. Shit mann!!.. Sakit dada aku.. Dah la bln ni kete dh byk makan duit aku smpi dkt seribu lebih.. Ni nak kene ganti kamera pulak.. Aku pun gatal, ada kamera sendiri, ada kamera henset xmau guna.. Hwwaaa Sedeh la..

Nak makan pun aku xlalu memikirkan mana nak cari duit nak gnti kamera mak aku tu.. Kad kedit ker.. Ah long ker.. Malam tu aku g Jusco tanya tauke India tu, dia pun kata xtau.. Pastu jumpa plak mak aku kat umah adik, kene lagi, ni secara lansung plak.. Td bersih telinga, ni cuping telinga plak nak tercabut kene cuci ngan klorox..

Ayah aku pon xkata apa2.. Atleast bela la skit.. Kata la kat mak aku tu, taqdir ke, dh hilang nak wat cmne ker.. Atau xapala nanti Abah ganti yang baru ker.. Ni tak diam jer tgk aku kena seksa..

Balik je diaorg, aku tmenung kat balkoni memikirkan nasib diri, Sis Nuni siap kata tah2 aku terlelap pastu tbuang kamera tu.. Lagi la aku meraung!! Tiba2 Abah telifon, aku ingatkan mak aku nak sambung episod Bebelan III tapi rupanya dia dh jumpa kamera tu kat atas sofa!!!!! Disebabkan cover kamera n sofa tu hitam, sumer org xperasan.. Sah-sah la aku dh bwk masuk masa aku p umah mak aku tu..

Yaaahhhooo!! Selamat duit aku, moralnya jgn lost memory, jgn pinjam kamera org!! Jgn siksa budak.. Kwang2.. Mak aku gelak n hepi je biler dpt balik kamera dia, mcm xada apa2 yg berlaku.. Konpius aku.. Nasib xsakit jantung..

Huuuhhh.. Wat Suspen Jerr.. Jumpa lagi.. Daaa

1 comment:

  1. wah .... sadis tul cite.... kene banyak makan kismis ni... supaya x lupa... wakaka... tu pesan boss tu.... huhu

    ReplyDelete